Zomerbaan 2010
Geplaatst in Nederland forum 11 Dec 2009, 15:18
Ik ben 4 jaar geleden naar het buitenland verhuisd, en ik zal klaar zijn met deze opleiding in mei 2010. Ik zal 3 maanden in de zomer in Nederland spenderen voordat ik ga studeren en vroeg me af of ik er zou mogen werken ondanks ik er niet het hele jaar door woon. Er zijn verschillende dingen waar Nederland moeilijk over doet omdat ik uitgeschreven ben ondanks ik wel een Nederlands paspoort draag.
Dus mijn vraag is of iemand weet of ik aan een zomerbaantje zou kunnen komen?
Alvast bedankt.
-
zomerbaan
geplaatst door Ton Bakker in Nederland forum 12 Sep 2010, 12:45
Je bent NL, dus je kunt gewoon werken.Je hebt toch een BSN nummer?
-
Zorgverzekering verplicht
geplaatst door Andrés Margarino in Nederland forum 12 Sep 2010, 14:36
Mischien doelt ze op het feit -in normale situaties- dat je verzekerd moet zijn, en voor een zorgverzekering kan dit alleen indien je ingeschreven bent, ... en mogelijk dat dit ook een eis voor een werkgever/belastingdienst..¿?..
-
zomerbaan
geplaatst door Ton Bakker in Nederland forum 12 Sep 2010, 16:15
Afhankelijk in welk land Lindy woont, zal ze ofwel op haar Europese verzekering verzekerd blijven, ofwel in NL een bijdrage SVZ moeten betalen.En ik neem aan dat zij zich voor die periode weer inschrijft bij familie of zo.Als zij in een Europees land is ingeschreven, hoeft zij de eerste 3 maanden niet in te schrijven,maar het is wel zo makkelijk,ivm belasting,correspondentie e.d.